Venus Kumara: GOD IS DE OPLOSSING

Venus Kumara

GOD IS DE OPLOSSING!

Gechanneld door: Jahn J. Kassl -15 juli 2021

“Zelfvertrouwen groeit met God-vertrouwen en
God-vertrouwen groeit met zelfvertrouwen.
God en jij horen onafscheidelijk bij elkaar!”

WONDER, WERKELIJKHEID EN ILLUSIE.

Geliefde Mensen,

Met alle moeilijkheden en zorgen, met alle processen die jullie vandaag bezighouden en jullie soms van de slaap beroven: vertrouw op God! God is de oplossing! God is altijd de oplossing – voor alles!

Wij willen dit bewustzijn nu verdiepen en wij willen de nabijheid tot God tot stand brengen.

Het is de tijd van grote verandering! De tijd die jullie werd aangekondigd is gekomen.

Nu kun je laten zien uit welk hout je gesneden bent en van elke kwaliteit je ziel is. Nu is de tijd voor wonderen gekomen en wonderen komen je op elk moment tegemoet. Daarvoor ontvankelijk te zijn of ontvankelijk te worden is nu van groot belang.

Want wanneer God en wonderen afwezig schijnen te zijn, is het gewoonlijk slechts jouw waarneming die deze illusie schept.

De nieuwe werkelijkheid wordt ook door jouw waarneming geschapen en niet door de zeer reële decors van deze matrix.

IK BEN VENUS KUMARA

Logos van Logos, één met God, de Schepper van alle leven en de bron van alle zijn.

De oplossing is God! De oplossing voor alles is God! Maar hoe kun je Gods stem waarnemen en hoe kun je er zeker van zijn dat het Gods stem is die tot je spreekt?

IS WAT JIJ WILT JUIST?

Bij alle vragen die je bezighouden en waarover je je hersens pijnigt, gaat het in de eerste plaats daarom, dat je jezelf duidelijkheid verschaft, dat wat je wilt ook juist is!

Zoek deze vraag tot op de bodem uit. Als je eenmaal hebt ingezien dat wat je wilt juist is, investeer dan al je kracht en wil in deze zaak. Dit is de enige manier waarop projecten tot standkomen en angsten worden overwonnen. Om je doelen te bereiken, moet je al je wilskracht richten op het betreffende doel. Dit is de eerste stap, die erin bestaat zeker te zijn van jezelf en verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen.

Nu komt de essentiële en tweede stap: terwijl je je doelen realiseert, richt je al je aandacht naar binnen op God.

“Als jouw geest altijd op God gericht is in je dagelijkse bezigheden en in je projecten, dan zal alles naar je toe komen. Verlangens zullen vervuld worden en je zult jouw doelen bereiken.”

Dit is het mysterie van succes op een spiritueel niveau. Als je deze basis eenmaal hebt gelegd, zal jouw aardse succes er aan worden toegevoegd.

Samengevat:

1.) Zorg ervoor dat een doel geschikt en juist voor je is. Mediteer erover en onderzoek het innerlijk zolang totdat je duidelijkheid verkrijgt, hetgeen betekent dat je persoonlijke verantwoordelijkheid neemt.

2.) Geef alles over aan God! Laat je activiteiten tot één gebed worden en je zult groot succes behalen en altijd de juiste weg kiezen.

Je kunt je afvragen: “Dat is gemakkelijk, maar wat doe ik als ik voor grote moeilijkheden kom te staan? Bijvoorbeeld, als mijn inkomen en levensonderhoud ervan afhangen van de mate dat ik in het systeem moet leven?”

De huidige ontwikkelingen dwingen je om een beslissing te nemen en vereisen dat je een duidelijk JA of een duidelijk NEE zegt tegen de acties van de regeringen.

Je zou je kunnen afvragen: “Wat als ik en mijn kinderen bedreigd worden door het Corona-vaccin en we geen uitweg meer vinden?”

Dan is deze wijze van besluitvorming nog belangrijker en dan is God des te meer de ENIGE OPLOSSING!

JIJ BENT HET CENTRUM

Dat wil zeggen, de volgorde is altijd  eerst zelf beslisser wat je wilt, wat je wilt en waar je reis naartoe moet gaan!

Jij bent het middelpunt van je leven. Het leven draait om jou en niet dat jij om het leven draait.  Dit heeft niets te maken met een egoïstische houding. Integendeel, dit is de houding van een zelfverzekerd wezen dat zichzelf wil en heeft erkend als een goddelijk bewustzijn.

Om schade aan jou en je kinderen en aan de schatten van deze en de toekomstige aarde te voorkomen, is het noodzakelijk om op alle niveaus helderheid en zekerheid te verkrijgen.

Stel jezelf deze twee vragen: Wat wil ik echt en hoe kan ik het bereiken? En wanneer het hopeloos lijkt, is God nabij en is God de oplossing.

De werkelijke oorzaak van de hulpeloosheid waarin veel mensen zich vandaag de dag bevinden, is dat veel mensen de verbinding met God zijn kwijtgeraakt of nooit hebben gehad. God is gewoon niet meer tegenwoordig en aanwezig in de harten van de meeste mensen. Velen vergeten God zelfs in de grootste crises.

EEN VERBINDING MET GOD AANGAAN

Ga daarom een intieme verbinding aan met God! Ga een verbond met God aan dat zichzelf vooral in crisissituaties bewijst en op de proef wordt gesteld!

God op de proef stellen is geen zonde! Laat niemand je ompraten. God houdt ervan je te verrassen en je te dienen. God houdt ervan jouw zielsverlangen en jouw levensbehoeften te bevredigen en jou hulp en inspiratie te geven in elke denkbare situatie. Zodra je God de macht geeft om dit te doen, zal God direct ingrijpen in je leven!

Beschouw dit niet als zwakte. Integendeel, want iedereen komt wel eens in een situatie waarop hij vastzit of niet vooruit kan. Ieder mens komt op zijn reizen door de tijd in situaties terecht die Gods ingrijpen noodzakelijk maken. Zolang je in een lichaam leeft, ben je kwetsbaar en beïnvloedbaar.

Wat geen probleem is voor jouw goddelijke geest, is vaak de grootste uitdaging voor je menselijk bestaan. Denk maar aan je lichaam, het heilige voertuig voor je ziel, dat blootgesteld is aan zulke massale en vaak negatieve invloeden van deze aarde. Alleen al om deze te beschermen heb je wijsheid en goddelijke hulp nodig.

Wees je ervan bewust, lieve mens, Gods hulp aanvaarden is je natuurlijk recht!

Zelfvertrouwen groeit met vertrouwen in God en vertrouwen in God groeit met zelfvertrouwen. God en jij horen onafscheidelijk bij elkaar!

In deze eenheid kunt je situaties het hoofd bieden en de uitdagingen van deze dagen aangaan. God is altijd de oplossing en God heeft altijd een oplossing. Alleen jouw afstand of nabijheid tot God bepaalt hoe krachtig of hoe klein het werk van God in jouw leven is.

Zorg ervoor dat wat je wilt juist is en dan val terug God!

AANROEPING

IK  (noem hier je naam),

IK BEN GEREED VOOR GODS DIRECTE LEIDING IN MIJN LEVEN.

IK HEB MIJ VERGEWIST DAT DIT, MIJN DOEL (noem hier je doel) JUIST IS EN IK ZAL HET NU MET ALLE KRACHT.UITVOEREN.

MIJN WIL EN DE WIL VAN GOD ZIJN ÉÉN.

IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.

Daarmee heb je alles aan God overgegeven en ben je nog steeds de acteur in het hele proces.

Deze samenwerking met God is veel mensen vreemd. Zij worden als door de winden der tijd heen en weer geslingerd en de vraag naar de zin van het leven dringt zich op.

In deze eenheid met God, is alles mogelijk! Wees dus nooit bang om dingen te doen die je nog nooit gedaan hebt.

Bewandel moedig nieuwe wegen, sla nieuwe wegen in en vervolg ze met al je wilskracht!

Nadat je hebt getest of een doel goed voor je is, vervolg je het met volle overgave en met God.

Deze symbiose met God is de sleutel tot een succesvol leven. Zonder God, ben je als een vis zonder water of een vogel zonder vleugels. Zonder God ben je verstrikt in de maalstroom van gebeurtenissen en opgeslokt door de tijd.

God is de oplossing en het is alleen omdat de meeste mensen God niet kunnen zien, dat zij ZIJN bestaan ontkennen. Maar wat, geliefd mens, kun je waarnemen met je ogen? En wat zal je waarnemen als je voor altijd je ogen sluit?

Het essentiële bestaat achter het zichtbare en wat je ogen je tonen is slechts een deel van de werkelijkheid.

Daarom, open je innerlijke toegang, je innerlijke zien en je intuïtie! Vertrouw meer en meer op je innerlijke impulsen! Oefen je daarin! Want net zoals je geoefend bent om op je 5 zintuigen te vertrouwen, moet je oefenen om op je innerlijke zintuigen te vertrouwen.

INTUÏTIE DOOR MEDITATIE

Neem daarvoor je toevlucht tot het meest beproefde middel dat er is: meditatie. De vrede die je voelt in meditatie zal zich via intuïtie manifesteren in het dagelijks leven. Zorg er dus voor dat je de rust die je voelt bij meditatie integreert in je dagelijks leven. Op die manier kun je de stem van God in het grootste lawaai waarnemen en de nabijheid van God ervaren in het dagelijks leven.

Train je intuïtie en vertrouw steeds meer op je innerlijke stem. Train je intuïtie door twee dingen:

1.) met het gezonde mensen verstand en

2.) door meditatie, totdat je hart zich opent en je je innerlijke stem duidelijk kunt waarnemen.

Versterk en verscherp je intuïtie en je zult met een heldere geest de juiste beslissingen nemen.

De afwezigheid van God in de harten van de mensen is de oorzaak van alle lijden.

Het beëindigen van deze afwezigheid is de belangrijkste stap die een mens kan nemen, voordat hij kan terugkeren tot zichzelf en tot de eenheid. Tegelijkertijd is het ook de garantie voor een geslaagd leven.

Veel zorgen en angsten kunnen zich alleen zo verspreiden omdat mensen God uit hun leven hebben verbannen. Er is geen plaats meer voor God in het hart en de zielen worden overspoeld door vreemde meningen, verkeerde opvattingen en onjuiste geloofsovertuigingen van deze matrix.

Zolang er geen doorgang is voor God, zolang het hart niet geraakt kan worden door de goddelijke geest, zolang blijft de mens in duisternis, in angst en zorgen.

De enige reden voor je onvrede is je verwijdering van God. De enige reden voor je geluk is je nabijheid tot God. Geluk kan alleen worden gedefinieerd in verbondenheid met God; alle andere toestanden van geluk zijn onvolmaakt en duren niet lang.

ALLES IS PERFECT!

Geliefd mens,

God is veraf noch ontoegankelijk. God wacht op je, kijkt overal naar je om en God draagt je wanneer je niet meer verder kunt. God bouwt je bruggen over de afgrond en geeft je de kracht om je weg te gaan.

Leven na leven raak je meer vertrouwd met jezelf en kom je dichter en dichter bij God. Op een gegeven moment ontwaakt je verlangen en je leven verandert zich.

NU laat je de beker van verdriet vallen en put je uit de bron van het leven.

NU stroomt je hart over van verlangen naar God.

NU ben je aangekomen en ben je niet meer bevreesd.

Je was nooit van deze wereld en toch hield de illusie je gevangen. Nu gaat jouw hart open en jouw levens ademt is God. Alles is perfect!

In oneindige liefde blijf ik bij je.

VENUS KUMARA

Vertaald door: Winfried – voor wakkeremensen.org