De Zegening

De Zegening

Door: Judith Kusel – 30 Maart 2021

Wat je aan zegeningen aan anderen schenkt, keert naar je terug. We zijn vergeten hoe we degenen die we liefhebben moeten zegenen, we zijn vergeten hoe we plaatsen, mensen, dingen, de schepping moeten zegenen.

In de oudheid hielden de ouders, wanneer de zoon of dochter volwassen was, een ceremonie van zegeningen. Je kinderen zegenen, met alle liefde in je hart, en hen dan de vrijheid geven om hun eigen leven te leiden, is inderdaad de grootste van alle zegeningen die je hen kunt schenken.

Dat is inderdaad de reden waarom water en voedsel, wanneer gezegend, veranderen in de hoogste trillingen.

Meer nog, heilige plaatsen en gewijde plaatsen stralen een hogere energie uit dan waar dan ook en zulke plaatsen worden een levende zegen voor allen die er een bezoek brengen.

Ik heb het hier niet alleen over gebouwen, ik heb het over de Heilige Energiecentra van Moeder Aarde, en inderdaad is ook zij gezegend en is zij een zegen.

Men kan inderdaad zijn eigen heilige en gezegende plaats creëren, die een heilige en gezegende ruimte wordt.

Een huis dat gezegend en gewijd is, wordt een heiligdom, een plaats van liefde en zegeningen.

Ik las een jaar geleden iets waarin een man zei dat hij, voordat hij een verbintenis aangaat met zijn vrouw, om zegeningen vraagt voor hem en haar, zodat hun verbintenis gezegend kan worden met de diepste en heiligste liefde. Hij zei dat sinds zij dit beiden hadden gedaan, hun liefde en respect en vertrouwen voor elkaar waren gegroeid, en dat hun verbintenis inderdaad was uitgegroeid tot iets zeer zeldzaams en kostbaars, en inderdaad gezegend was.

Gisteravond deelde ik met mijn studenten het belang van zegenen. Dit nadat ik gisteren een willekeurig gesprek had gehad met een winkelbediende, over het leren zegenen van de energie van geld, waarvan ze in haar geval klaagde dat ze het niet had. Ik vroeg haar om in plaats van zich te richten op gebrek, of het gebrek aan, en de angst om niet genoeg te hebben, over te schakelen op dankbaar zijn voor wat ze wel had, en dan te leren de energie van geld te zegenen (de energie van geld is neutraal (wat je erop projecteert, daar trek je meer van in je leven aan) en dan de energie te zegenen elke keer dat ze ermee werkte, bv. bij de verkoop en elke kaarttransactie. Meer dan dit, ik zegende haar toen ik wegging, en ik kon zien hoe haar hele gezicht oplichtte en haar energie ook.

Ik deel dit vandaag, want inderdaad, we mogen om zegeningen in ons leven vragen en we mogen vragen dat ons hele leven een zegen wordt.

Maar weet dat zegeningen vanzelf zullen komen, als je dankbaar bent voor de zegeningen in je leven en inderdaad, elke dag een paar momenten spendeert om gewoon dank je wel te zeggen voor alles en iedereen.

Toen ik door een moeilijke periode in mijn leven ging, terwijl ik in een vreemd land werkte en te maken had met zware omstandigheden en beperkingen, zoals nooit tevoren, zei een goede vriendin, die een Godsgeschenk was om daar te zijn, dat ze precies wist wat ik doormaakte. Want ook zij waren naar dit land gekomen, op zoek naar een beter leven. Zij zei mij toen dat toen zij om zegeningen begon te vragen en dat deze inderdaad toenamen, hun hele leven veranderde. Waar zij het inderdaad over had, was het volgen van het gebed van Jabez. In die tijd was er een boek dat een bestseller was, genaamd het Jabez gebed, dat ging over één enkel vers in de Bijbel. In dit gebed zit de volgende diamant verborgen: “Alstublieft zegen mij en vermeerder mijn gebied!”

Sindsdien heb ik het toegepast met verbluffende resultaten. Mijn hele leven veranderde, langzaam maar zeker. Ik leerde de zegeningen in mijn leven te zien, en inderdaad te vragen dat ik een zegen zou worden.

Toch wist ik dat ik mijn hele programmering moest veranderen, mijn geloofssystemen, en wat er ook maar naar boven kwam dat ik opnieuw moest onderzoeken en vaak moest leren dat wanneer angsten en onzekerheden naar boven kwamen, ik het innerlijke werk moest doen, recht in de wonden moest duiken, de programmering, en dan met Hogere Handen moest leren om dit los te laten, en me te concentreren op het leven op een veel hogere manier. Men kan nooit voorbij het innerlijke werk dat gedaan moet worden en het nemen van de volledige verantwoordelijkheid voor het eigen leven en welzijn, ten volle gesteund door het Goddelijke.

Er is geen enkel oprecht gebed dat niet wordt verhoord – of beantwoord. Toch worden we maar al te vaak ondankbaar voor de gave en meer dan dat vinden we ontevreden over de gaven die door het Goddelijke worden gegeven?

Onze gebeden worden zo vaak verhoord op een manier die wij misschien niet altijd herkennen, maar die wij achteraf zien als een vermomde zegen.

Voor mij is de grootste van alle zegeningen om in het gezelschap van het Goddelijke te zijn en Alomtegenwoordigheid te ervaren op manieren die ik niet eens onder woorden kan brengen. Op dat moment lopen hart en ziel gewoon over van dankbaarheid op alle mogelijke manieren en in alle mogelijke vormen. Inderdaad, de diepste vreugde wordt gevonden in volkomen EENHEID met het Goddelijke en met alles en allen.

Wanneer we beginnen dankbaar te worden voor alles en allen, verschuift er iets diep in ons. We beginnen de ware zegeningen in ons leven te waarderen, die vaak veel verder gaan dan wat geld kan kopen – niet wat we bezitten of niet bezitten. Inderdaad, de grootste zegeningen zijn die van innerlijke vrede en tevredenheid, en Goddelijke Liefde, Licht en Steun in overvloed.

Bent jij een zegen voor anderen?

Bent jij dankbaar voor de zegeningen in je leven?

Vraag jij vandaag om zegeningen?

Vindt je de zegeningen en ben je er dankbaar voor?

Moge je gezegend zijn tot in de diepste kern van jouw hart en ziel en alles wat je bent, zoals je bent.

 

Judith Kusel.

Bron:

 

Vertaling: Martien